
There are a lot of poems and poem gives us a thinking... When I read a good poem, I think words and some phrases are wonderful :-))) Do you have any favorite poem?
わたしと小鳥とすずと
わたしが両手をひろげても、
お空はちっともとべないが、
とべる小鳥はわたしのように、
地面(じべた)をはやくは走れない。
わたしがからだをゆすっても、
きれいな音はでないけど、
あの鳴るすずはわたしのように
たくさんのうたは知らないよ。
すずと、小鳥と、それからわたし、
みんなちがって、みんないい。
0 件のコメント:
コメントを投稿